Virtuální prohlídka
Virtuální Prohlídka představuje formu interaktivní prezentace vašeho prostoru, produktu nebo jedinečného místa.
Má mnoho využití a její adopce se rychlým tempem zvyšuje.
Podniky a instituce se dnes snaží něčím odlišovat a najít konkurenční výhodu a inovativní řešení jejich produktu či služby.
Virtuální realitu dnes mohou využívat firmy nejen na vzdělávání zaměstnanců, ale i pro ukázku svých prostor, prezentaci svých produktů nebo přiblížení zákazníkům či klientům místa, na které by se za normálních okolností nepodívali.
Virtuální prohlídka je tak dnes nejdostupnějším a rozhodně nejpoutavějším způsobem, jak přiblížit věci a místa svým návštěvníkům, klientům nebo uživatelům.
1. Kapitola
Historie virtuální reality
Historie virtuální reality, sahá do šedesátých let minulého století a tak není divu, že se již dnes dostává do vyspělé fáze, a my vám tak můžeme nabídnout hned několik zajímavých využití virtuální a rozšířené reality pro využití virtuální prohlídky. Virtuální prohlídku jsme schopni vám uzpůsobit do několika různých typů zařízení
Mobil
formou aplikace pro iOS a Android
Tablet
formou aplikace pro IOS a Android
PC
Virtuální prohlídka je formou nahrání na vaše webové stránky
VR brýle
formou aplikace pro VR brýle (Oculus Quest 2)
AR brýle
formou aplikace pro AR brýle (Vuzix M4000)
Prohlídku vždy s klientem konzultujeme tak, abychom docílili nejlepšího výstupu.
Pomůžeme vám tak zvolit nejlepší variantu virtuální prohlídky a její zacílení na správné zařízení.
2. Kapitola
4 Varianty virtuální prohlídky
Virtuální prohlídka Google street view (PC / MOBIL / TABLET)
Použití Google Street View je nejdostupnější virtuální prohlídka, kterou můžete získat. Virtuální prohlídka této varianty je tvořena z několika 360 stupňových fotek propojených dohromady tak, aby se člověk mohl mezi jednotlivými fotkami pohybovat za pomocí klikáním myší nebo dotykem přes obrazovku.
Do prohlídky jsme schopni vyčlenit texty, obrázky nebo odkazy.
Tuto prohlídku jsme schopni realizovat do 2 týdnů od dokončení focení.
Pro prohlídku používáme nejmodernější 360stupňovou kameru, která dokáže fotit toky v rozlišení 8K! Prohlídka je dostupná z mobilního zařízení, tabletu a z PC. Cenová relace se odvíjí od počtu fotografií a m² daného místa.
Virtuální prohlídka za využití 360° videa
(VR BRÝLE / PC / MOBIL)
Virtuální prohlídka za pomocí 360° videa je o něco vyšší tvárnější než Google Street View. Díky tomu, že tuto prohlídku natáčíme speciální kamerou do VR v rozlišení 8K, umožní nám to s prohlídkou pracovat v postprodukci.
Můžeme tak prohlídku ozvláštnit dobovými fotografie, které se prolínají s aktuální podobou daného místa.
Můžeme využít green screen, audio, 2D video, fotografie a další prvky klasického natáčení jako herce, komentáře či celou hranou sekvenci.
Tuto prohlídku jsme schopni realizovat za měsíc a půl od samotného natáčení.
Prohlídka je mířená převážně do VR brýlí, neboť dodává ten pravý zážitek, ale je možné ji zhlédnout na PC, mobilu nebo tabletu. Cenová tvorba závisí od náročnosti scénáře, počtu lokací, interaktivních prvků atd.
Virtuální prohlídka pomocí grafiky
(VR BRÝLE / PC / MOBIL)
Prohlídka pomocí grafiky je nejtvárnější podoba virtuální prohlídku a přináší interakci s VR prostředím.
Tato možnost nám umožňuje naskenovat vaše místo, pracovní prostor, produkt nebo lokalitu a přenést ji do virtuální reality.
Následně můžeme takovou prohlídku ozvláštnit komentářem, fotkami, 3D objektem a dalšími interaktivními prvky, se kterými může uživatel ve VR interagovat.
Tato prohlídka nám zabere zhruba 2-3 měsíce a její finanční náročnost se odvíjí od požadavků a celkové náročnosti.
Prohlídka je hlavně mířená do VR brýlí, ale dá se udělat její mutace pro PC , tablet, mobil nebo vaše webové stránky.
Virtuální prohlídka za pomocí rozšířené reality
(AR BRÝLE / MOBIL / TABLET)
Virtuální prohlídka za pomocí rozšířené reality je nejmodernější způsob virtuální prohlídky vůbec. Rozšířená realita nám umožňuje přenést objekt, místo, produkt, scénu do virtuálního prostředí, které nám brýle zobrazují.
Tímto stylem tak můžeme prezentovat objekt na místě, kam bychom ho normálně nedostali a to v našem reálném prostředí.
Rozšířená realita tak propojuje náš reálný svět a ten virtuální skrze AR brýle, mobil nebo tablet.
Tato prohlídka se dá skvěle využít pokud budete chtít nechat diváky nahlédnout doslova dovnitř budov a míst, které se jim budou zobrazovat v našem reálném světě jenom skrze chytré zařízení typu mobil, tablet.
Cenová náročnost je v řádu stovek tisíc a trvá kolem 6 měsíců v návaznosti na obtížnosti poptávky a zadání.
3. Kapitola
Virtuální prohlídka a její využití
Virtuální prohlídku můžeme využít v různých odvětvích a prostředích
Přírodní památky
Galerie / showroom
Univerzity a školy
Prezentace produktů
Nemovitosti
Památky
Firemní / výrobní prostory
Eventy
Nemovitosti
Nemovitosti jsou doslova obří trh. Developeři stále staví další projekty a hledají atraktivnější možnost jak představit zájemcům o koupi byt či dům, ať už je postavený, nebo jen v přípravách. Díky virtuální prohlídce mohou developeři či realitní kanceláře ukázat zájemcům byt či dům v úplně jiném světle, budou se doslova cítit, že v byte jsou přítomni fyzicky.
Pro případ nepostaveného domu nebo bytu je obrovská výhoda ve vizualizaci daného bytu či domu a budoucí majitel/zájemce má tak reálnou představu jak jeho byt/dům bde vypadat a může se rozhodnout o úpravách ještě v počáteční fázi výstavby, kde změny jsou jednodušší a možné.
Památky
Virtuální prohlídku mohou nejlépe využít muzea, pamětihodnosti nebo informační centra, která tak mohou nabídkou to nejlepší, co daná lokalita nabízí. Virtuální prohlídka je skvělý nástroj jak umožnit lidem být na místě, na kterém je chcete mít a ukázat jim přesně to, co mohou prožít.
Virtuální prohlídka tohoto typu je zajímavá při využití grafiky, kde můžeme uživatele přenést například do 14. století a ukázat mu tak, jak tehdejší památka vypadala, může se setkat s osobou, která tehdy stála u její stavby a i si s ní osobně popovídat. Zajímavé je i využití rozšířené reality, kde můžeme návštěvníkům pomocí QR kódů, které načtou mobilem/tabletem, ukázat dobové prvky, oblečení, prostředí, osoby, které se jim promítnout do našeho světa za pomocí chytrých telefonů/tabletů.
Firemní / výrobní prostory
Virtuální prohlídky si najdou i své místo ve firemních či výrobních prostorech. Firma, které chce ukázat své výrobní prostory jednoduchou a hravou formou může využít virtuální prohlídku, aby uživateli nebo zákazníkům přiblížil své pracoviště poutavou formou. Firmy, které naopak chtějí upoutat pozornost nových zaměstnanců tak mohou vytvořit virtuální prohlídku, kde se budou zaměřovat na představení firmy.
Takové přiblížení výrobních prostor může firma následně využívat na veletrzích a akcích, kam nemusí už vést své produkty na ukázku, ale stačí jim vzít VR headset nebo tablet/mobil a mohou jednoduše prezentovat své pracoviště a pracovní postupy.
Eventy
Virtuální prohlídka může být využita i při eventech a velkých akcích. Díky virtuální prohlídce dáte účastníkům možnost se orientovat zábavnou formou, můžete jim představit doprovodné akce, nechat je pozdravit hlavní hvězdu eventu a umožnit jim se dozvědět plno zajímavostí a informací poutavou formou.
Představme si Olympiádu, kde bychom mohli přijít do stanu, kde by bylo 6 VR brýlí, které by nám po nasazení ukázali celý areál Olympijských her, mohli bychom si popovídat s hvězdami a měli šanci navštívit zákulisí, kde se sportovci pohybují. Eventy, které očekávají větší počet účastníků by mohly krásně pracovat s virtuální prohlídkou a virtuální a rozšířenou realitou obecně.
Přírodní památky
Přírodní památky jsou ojedinělá místa, kam se lidé rádi vrací a navštěvují je. Napadlo váš však někdy, jak takové místo vypadalo pár století zpátky? S virtuální prohlídkou je tohle hračka. Další využití je, že né všechny přírodní památky jsou dostupné po celý rok, ale jen během sezony.
Díky prohlídky je VR je možné místo navštěvovat virtuálně. Pod místem si můžete představit hory, moře, památky jako sedm divů světa, Antarktidu a těžce přístupná místa, která jsou naprosto úchvatná. Přírodní památky můžeme do virtuální prohlídky převést i za předpokladu, že již neexistují. Můžeme tak replikovat město Atlantida, návrat do doby Faraonů nebo se podívat do pravěku.
Galerie / showroom
Virtuální prohlídka je v dnešní době velmi žádaná ze strany galerií, showroomů a muzeí. Jejich stálé expozice mohou být v prostředí, kde je lidé mohou navštívit prakticky neomezeně. Jejich pozice i během pandemie není zrovna lehká a musí hledat způsob, jakým budou stále v kontaktu se zákazníky.
Virtuální prohlídka je tak jedinečným nástrojem jak zůstat v kontaktu a zároveň přinést nový prožitek. Lidé si mohou v prohlídce detailně prohlédnout výstavu i jednotlivé exempláře a dozvědět se zajímavé informace i díky například doprovodnému komentáři.
Univerzity a školy
Virtuální prohlídka pro školy a univerzity nám přijde jako velmi zajímavá alternativa, jak zájemcům o studium ukázat školu a školní prostředí, ve kterém by se případní zájemci pohybovali denně. Velká akce typu Gaudeamus již tedy za vaši školu nemusí doprovázet jen papírové letáky, ale i virtuální či rozšířená realita, díky které dáte zájemcům další rozměr jak to chodí ve vaší škole, menze, aule, na kolejích a podobně.
Virtuální prohlídka tak může sloužit jako přiblížení vaší školy studentům. Jelikož se studenti rozhodují dle vlastních preferenci a pocitů, virtuální prohlídka může dodat pár potřebných informací studentovi tak, aby se rozhodl právě pro danou školu, která mu předá efektivní zážitek a informace v jednom.
Prezentace produktů
Virtuální prohlídka jako pomocník při prezentaci produktu je rozhodně správná volba při úvaze zda a na co použít technologii virtuální a rozšířené reality. Prezentovat svůj produkt můžete pomocí virtuální prohlídky velmi efektivně a poutavou formou. Zařízení pro prezentaci produktu přitom stačí mobilní telefon, ve tkerém máte aplikaci, díky které můžete prezentovat vaše předměty pomocí rozšířené reality.
Můžete tak jednoduše a snadno ukázat svůj produkt promítnutím produktu do reálného světa za pomocí mobilu/tabletu a klientovi či zákazníkovi ukázat produkt zblízka, jeho vlastnosti, informace o produktu a další interaktivní prvky, které může aplikace obsahovat.
4. Kapitola
Virtuální prohlídka jako uchovatel hodnoty
Náš tým ve VR Motion se dívá na virtuální prohlídku jako na uchovatele hodnoty pro zákazníka, klienta, partnera nebo firmu jako takovou. Virtuální prohlídka s postupem času dostává do popředí firem a firmy si sami uvědomují její hodnotu v průběhu času.
Prohlídka je míněná jako uchovatel hodnoty ve smyslu, že se prohlídka vytvoří jednou a už vám zůstane napořád, dokud budete chtít. Prohlídka je tak jakousi konzervou, která pro vás uchová důležité informace a hlavně tyto informace předává dále.
Představte si situaci, že máte dobové fotografie, které jsou 100 let staré. Tyto fotografie zákonitě podléhají stárnutí a tak je otázkou času kdy vyblednou a ztratí jejich informační hodnotu.
Takové fotografie můžeme konzervovat do virtuální prohlídky, kde budou žít dál. Nehledě na to, že virtuální prohlídku můžeme společně dále upravovat a posouvat její přidanou hodnotu dál. Jakmile vytvoříme virtuální prohlídku, našim hlavním záměrem je, abyste ji mohli používat dle vašich preferencí. Jsme schopni prohlídku uzpůsobit jak VR/AR brýlím, tak i chytrým zařízením typu mobil/tablet/PC.
Prohlídku vám můžeme napojit na vaše webové stránky, nebo vytvořit aplikaci do Apple/Google store, aby jste mohli cílit na opravdu širokou veřejnost.
Virtuální prohlídky jsou trend, který tu s námi zůstane a bude se dále rapidně rozvíjet. Do budoucna budou firmy a instituce muset používat virtuální prohlídky hned z několika důvodů, které jsou zmíněny v tomto článku výše.
Čím dříve začnete budovat svou virtuální prohlídku, tím lépe pro vás, neboť budete dostávat feedback od uživatelů a můžete prohlídku následně posouvat kupředu. Jakmile se udělá prototyp virtuální prohlídky, pracujeme společně na její nadstavbě až do bodu, kdy budeme společně maximálně spokojeni.
Virtuální prohlídky jsou novodobý uchovatel hodnoty pro firmy a instituce a představují jednoduchou a poutavou formu prezentace.